What’s in a name?

Landelijke dekking 30 jaar vakmanschap 24/7 inzetbaar in- en uitruim service ISO- en VCA gecertificeerd

Een van de leukste maar daarnaast ook een van de moeilijkste opgaven als je als ondernemer start; is de naam voor je bedrijf of activiteit. In de jaren negentig zag je de meest fantastische namen waarvan de oorsprong volstrekt onduidelijk was. Je moest vaak maar raden wat het bedrijf deed. Vaak kon je het zien onder de naam van het bedrijf, bijvoorbeeld Vipp: goed in prullenbakken of zoiets… 

of de samenvoeging van de naam van een van je kinderen was ook gemeengoed.
Projectvloeren Nederland.. grappig dat wij een naam hebben die doet denken aan de marketing uit de jaren zeventig, gewoon zeggen wat je doet!

Afgelopen week stonden we op de beurs Zorg Totaal in de Jaarbeurs Utrecht. Ook daar bleek dat de eenvoud van een naam de aandacht van mensen trekt. En dat is wat je wilt.

Het regelloket. De 13-dagen regeling. Wat regelt u dan? wel, u belt ons loket (0800-4444884) en wij regelen dat de uit-of inhuizing van een cliënt niet langer dan 13 dagen duurt. U loopt geen inkomsten uit huur mis en alles verloopt op rolletjes.
Is dat alles? Ja, dat is alles.

We kregen complimenten over de eenvoud en doeltreffendheid en dat voelt heerlijk. Less is more. En dat is, volgens mij, precies de nieuwste trend in marketing.

 


Geplaatst op 21 maart 2013